Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
ii wojna światowa
Znalezionych wyników:
21344
Po 14.05.1940, brak miejsca. Grupa członków załogi MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" po zbombardowaniu statku. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu przez samoloty niemieckie w dniu 14 maja 1940 roku, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry", na szalupie uratowani członkowie załogi. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji; w ostatnim rzędzie (pod godłem Polski) stoi Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry", na szalupie uratowani członkowie załogi. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Zima 1939/1940, Nowa Funlandia, Kanada. Grupa marynarzy na pokładzie "Chrobrego" u wybrzeży Nowej Funlandii, z prawej stoi prawdopodobnie Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Grupa oficerów MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch". Na pierwszym planie w mundurze II oficer z "Chrobrego" Józef Dąbkowski. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1943, Wilanów koło Warszawy, Polska. Aleksandra Urbanowicz z domu Komorowska, matka Wacława Urbanowicza, podczas zbierania malin. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1941, Polska. Adolf Urbanowicz, ojciec Wacława Urbanowicza. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1941, Polska. Adela, siostra Wacława Urbanowicza. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.06.1941, Wilanów koło Warszawy, Polska. Członkowie rodziny Urbanowiczów ze znajomymi. Z lewej siedzi Adolf Urbanowicz, z prawej jego żona Aleksandra z domu Komorowska. Na dole ich córki: Adela (z prawej) i Helena (w środku), nad nimi w jasnej sukience stoi Aleksandra. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.06.1941, Wilanów koło Warszawy, Polska. Aleksandra z domu Komorowska i Adolf Urbanowicz w domu z córkami: Heleną (1. z lewej), Aleksandrą (1. z prawej) i Adelą (niżej). Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1940, Wilanów koło Warszawy, Polska. Park wilanowski, w środku stoi Adolf Urbanowicz. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1942, Wilanów koło Warszawy, Polska. Podpis oryginalny: "Pięć gracji na moście w Wilanowie". Na zdjęciu m.in. siostry Wacława Urbanowicz: Aleksandra (1. z lewej), Adela (2. z lewej), Helena (2. z prawej). Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1942, rzeka Łacha, Polska. Podpis oryginalny: "Nad rzeką Łachą, spokój za okupacji, chwile wytchnienia". Na zdjęciu m.in. siostry Wacława Urbanowicza: Aleksandra (1. z prawej), Adela (2. z prawej) i Helena (2. z lewej). Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1942, Wilanów koło Warszawy, Polska. Podpis oryginalny: Pień drzewa zakwitł "dziewczętami", okupacja - nie dajemy się". Na zdjęciu m.in. siostry Wacława Urbanowicza: Helena (1. z lewej) i Adela (z tyłu). Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, brak miejsca. Załoga Chrobrego przed wyprawą do Norwegii. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Sierpień 1944, Warszawa, Polska. Uczestnicy Powstania Warszawskiego. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Sierpień 1944, Warszawa, Polska. Powstanie Warszawskie, na zdjęciu grupa powstańców. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Sierpień 1944, Warszawa, Polska. Uczestnicy Powstania Warszawskiego. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Sierpień 1944, Warszawa, Polska. Powstanie Warszawskie, na zdjęciu m.in. powstańcy. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Następna strona
854
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej